در نشست تربیتی معاونت آموزشی تربیتی با مدیران و معاونان مدارس، مراکز و خوابگاه جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد:

گام‌های اساسی و بنیادین جامعه‌الزهرا(س) با رویکرد تربیتی و تهذیبی طلاب

حجت الاسلام سجودی 12

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی تصریح کرد: معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در راستای ارتقای حوزه علمیه خواهران و تربیت طلاب، گام‌های بنیادین و اساسی‌تری برداشته است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، معاونت آموزشی تربیتی با همکاری اداره کل امور تربیتی نشستی را در راستای پیگیری امور تربیتی طلاب با حضور مدیران و معاونان مدارس، مراکز تخصصی و خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار کرد.

تربیت بانوان مهذب و الگوهای شاخص اخلاق عملی از جمله اهداف بلند جامعه‌الزهرا(س) است

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی در این نشست، عنوان کرد: مؤسسه علمی حوزوی جامعه الزهرا علیهاالسلام، موسسه علمی و آموزشی صرف نیست بلکه موسسه ای دارای اهداف بلندی همچون تربیت بانوان مهذب و الگوهای شاخص اخلاق عملی و تربیت است که در این راستا تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شده و توانسته بانوان فرهیخته ای را تربیت نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از منویات مهم رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی است، تکلیف و وظیفه ما است که در راستای ارتقای حوزه علمیه خواهران و نیز تربیت طلاب گام‌های اساسی‌تری برداریم.

حجت الاسلام سجودی و حجت الاسلام رسولی نیا

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به آیات و روایات در جهت ضرورت توجه به این امر اشاره کرد و افزود: آیات متعددی مانند آیه شریفه «وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ»  وجود دارد که از  اهداف اصلی انبیا هم در این راستا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی تصریح کرد: بحمدلله در این مجموعه برای ارتقای امر تربیت طلاب و سایر عرصه‌ها قدم‌های اساسی از جهت بنیادین، کمی و کیفی برداشته شده است، اما با توجه به فرآیندی بودن امر تربیت و با گستره وسیع مخاطبان و طلاب، اهتمام و توجه به مسائل تربیتی دو چندان می‌گردد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف مهم، علاوه بر اینکه نیاز به توجه و همراهی جدی تمامی بخش‌های مجموعه نسبت به نگاه ویژه و رویکرد تربیتی و تهذیبی طلاب وجود دارد، نیازمند طراحی نظام جامع تربیت اسلامی با لحاظ ابعاد چندگانه طلاب، اساتید و کارمندان هستیم تا شاهد ثمرات آن در آینده باشیم که ثمره آن همان آیه «وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ» است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: الحمدلله این اقدام مهم و بنیادین از سوی اداره کل امور تربیتی در حال پیگیری و انجام است تا نظام جامع تربیتی مجموعه تدوین و به منصه ظهور برسد.

گزارشی از فعالیت‌های اداره امور تربیتی و اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام

در ادامه نشست، خانم سیده زهرا حسینی، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تربیت و تزکیه و دستیابی به مباحث ساختارمند و تدوین یک سند بالادستی در مجموعه و متناسب با اقتضائات بانوان طلبه، در دی ماه سال 99 از مدیران وکارشناسان محترم خواسته شد تا با توجه به حضور و تعاملات بیشتر آنان با طلاب در محیط آموزشی، مسائل و مشکلاتی که با آنها مواجه هستند، احصا گردد و در اختیاراداره امور تربیتی قرار گیرد تا با اولویت بندی، کار تجمیع و برنامه ریزی آن صورت پذیرد.

خانم حسینی

سرپرست اداره کل امورتربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به گزارش کلی از فعالیت‌های اداره امور تربیتی و اداره قرآن و حدیث پرداخت و افزود: پیگیری امور علمی و عملیاتی نظام جامع تربیتی، پیگیری علمی و عملیاتی نظام مسائل تربیتی و اخلاقی، تدوین و بررسی شناسنامه تربیتی طلاب و پیگیری و اجرای برنامه های علمی تخصصی ویژه کارشناسان تربیتی از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی همچنین به برگزاری دوره‌ها و طرح‌های مختلف از جمله طرح اساتید همیار تربیتی، درس اخلاق طلاب جدیدالورود، دروس اخلاق ویژه طلاب و اساتید در شرایط اخیر، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت اساتید همیار تربیتی، برگزاری فرصت مطالعاتی ویژه مدیران مدارس، مراکز و خوابگاه، دوره‌های تربیت مربی قرآن و حدیث، کارگاه های تخصصی قرآن و حدیث، نشست‌های تخصصی آنلاین و برگزاری فرصت مطالعاتی قرآنی و حدیثی ویژه کارمندان اشاره کرد.

حسینی تصریح کرد: راه اندای کانال تربیتی اخلاقی تسنیم، ارائه فراخوان ایده پردازی امور تربیتی مجموعه، تعامل گسترده با سایر بخش ها در امور تربیتی، برنامه حدیث خوانی اصول کافی خوانی و همچنین تعامل با با بخش های درون سازمانی و موسسات قرآنی وحدیثی برون سازمانی از دیگر برنامه ها و فعالیت های این اداره بوده است.

حجت الاسلام یادگاری

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یادگاری مدیر اداره برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این نشست به نکاتی در مورد جایگزینی درس اخلاق طلاب جدیدالورود با درس اخلاق 2 و ارائه آن در نیمسال اول برای طلاب ورودی اشاره کرد و در ادامه به سوالات مدیران و معاونان محترم مدارس و مراکز تخصصی در این زمینه پاسخ داده شد.

در پایان نشست، سرکار خانم خیری و خانم غیور بابایی، نمایندگان مدیران مدارس علمیه و مدیران مراکز تخصصی جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیان نکاتی در خصوص امورتربیتی مدارس و مراکز و  ارائه پیشنهاداتی در این خصوص پرداختند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱