گزارشی از حضور مدیر جامعه الزهرا(س) در دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی

دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی 1

خانم برقعی ضمن بازدید از دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا به عنوان سخنران در کنفرانس «نقش زن در انقلاب اسلامی ایران» حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه با حضور در دانشگاه شریف هدایت الله در جاکارتا پایتخت اندونزی، در کنفرانس «نقش زن در انقلاب اسلامی ایران» شرکت کردند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه و دیدار با پروفسور محمد معصوم رئیس دانشگاه شریف هدایت الله و خانم دکتر ورده نورانیه استاد تمام وقت حقوق خانواده اسلامی در این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

تبیین نقش جمهوری اسلامی در رشد و ارتقای خانواده

خانم برقعی که به عنوان سخنران در کنفرانس «نقش زن در انقلاب اسلامی ایران» حضور یافت، به تبیین موضوع «نقش جمهوری اسلامی در رشد و ارتقای خانواده» پرداخت.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، یادآور شد: بانوان در ایران، پیش از انقلاب اسلامی جایگاهی در اجتماع نداشتند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه به زن هویت داد. در زمان انقلاب اسلامی، بانوان در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند و حتی فرزاندان‌شان را در آغوش می‌کشیدند.

برقعی با بیان اینکه آنچه در ایران وجود دارد، قوانین اسلام است، گفت: در ایران، زن محور خانواده است و خانواده به ویژه مادر به عنوان الگوی عملی برای فرزندان محسوب می‌شوند.

وی افزود: پسران حضرت نوح و حضرت لوط در خانه پیامبر  بزرگ شدند و حضرت موسی در خانه فرعون و در دامن آسیه تربیت شد که الگو بودن مادر در آنها مشهود است.

وی تصریح کرد: امروز بانوان ایرانی به حدی از رشد رسیدند که فرزندان خود را تقدیم اسلام می‌کنند و گاهی یک مادر، چند فرزند خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و اگر نقش این مادران در تربیت فرزندانشان نبود، انقلاب اسلامی به این جا نمی‌رسید.

در ادامه، مخاطبان سوالاتی را در خصوص طلاق و حضانت فرزندان در ایران، جایگاه احادیث مطرح کردند و سرکار خانم برقعی به سوالات پاسخ داد.

ما باید سنت‌های اسلامی را زنده نگه داریم/ تمام کشورهای دنیا، ظلم اسرائیل به مردم فلسطین را محکوم می‌کنند، اما آمریکا وتو می‌کند

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد بنکدار مدیر کل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به معرفی سرکار خانم برقعی که به عنوان مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تأیید مقام معظم رهبری انتخاب شده  است، پرداخت.

مدیر کل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این کنفرانس از شرکت‌کنندگان در برای بازدید از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دعوت کرد تا جایگاه و پیشرفت بانوان را در ایران ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار در ادامه، با اشاره به لزوم تعاملات علمی دو مجموعه، تصریح کرد: رسانه‌هایی هستند که مانع ارتباطات این دو فرهنگ تاربخی و غنی می‌شوند و ما باید زمینه تعاملات علمی این دو مجموعه را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: ما در این سفر با شخصیت بانو ایبو کارتینی آشنا شدیم در حالیکه تا کنون اطلاعاتی از این شخصیت به ایران منتقل نشده است.

مدیر کل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت رسانه‌های غربی و فرهنگ غربی در جوامع مختلف، اظهار داشت: فرهنگ غرب سلطه‌جو هست و ما باید سنت‌های اسلامی را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه علوم انسانی باید خنثی و بدون توجه به ایدئولوژی مطرح شود، افزود: تمدن غرب برای فریب تمدن شرقی و اصیل تلاش می‌کند تا مردم شرق، داشته‌های خود را فراموش کنند و تفکر لیبرال غالب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار تصریح کرد: نتیجه علم حقوق بین الملل این است که تمام کشورهای دنیا و مردم آزادی‌خواه جهان، ظلم اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌کنند، اما آمریکا وتو می‌کند که این نتیجه علم منقطع از خدا و منقطع از تمدن‌های اصیل بشری است.

نگاه به زن در ایران منطبق با ارزش‌های اخلاقی است

در این کنفرانس، پروفسور محمد معصوم رئیس دانشگاه شریف هدایت الله به فعالیت‌های این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه هفتمین دانشگاه اندونزی است و کتابخانه آن به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه به مسائل بانوان در ایران اشاره کرد و گفت: نگاه به زن در ایران منطبق با ارزش‌های اخلاقی است که برگرفته از ارزش‌های معنوی علما هست.

رئیس دانشگاه شریف هدایت الله همچنین درباره مطالعات زنان با نگاه معرفت‌شناسی عرفانی به بیان نکاتی پرداخت.

خانم ورده نورانیه استاد تمام وقت حقوق خانواده اسلامی در دانشگاه شریف هدایت الله نیز در این کنفرانس، تصریح کرد: صحبت‌های بنده سوغاتی است که از ایران گرفتم، تمدن اسلامی ارزش بالایی دارد و موضوع فمنیسم اسلامی در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و من تمایل دارم با اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این خصوص گفتگو کنم.

تصویر خبر

دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی 2

دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵