در نخستین جلسه درس اخلاق طلاب مراکز تخصصی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان شد:

حوزه‌های علمیه، پادگان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند

درس اخلاق

خانم حیدری مجد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه، پادگان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند، گفت: خوب درس بخوانید و قدر این موقعیت را بدانید که این دوران تکرار نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه درس اخلاق اختصاصی طلاب مراکز تخصصی با حضور طلاب مراکز، مدیرتحصیلات تکمیلی، مدیران مراکز تخصصی، وسخنرانی کوتاه سرکارخانم حیدری مجد برگزار شد.

حوزه‌های علمیه، پادگان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند

سرکار خانم طاهره حیدری مجد مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران قم ضمن اشاره به اهمیت باب علم در کلام معصومین علیهم‌السلام گفتند: فضیلت علم و عالم در کلام معصومین علیهم‌السلام به ویژه در کتاب اصول کافی که یکی از مهم‌ترین منابع شیعی است، آنقدر وسیع وعمیق است که کمتر بابی را داریم که به این شکل در مورد موضوعی صحبت کرده باشد.

حیدری مجد افزود: ثواب عالم و طالب علم به گونه‌ای است که اگر برای خدا درس بخواند، حتی ماهی‌های دریا برایش استغفار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم این است که عالمانه درس بخوانیم، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه، پادگان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند و فرمانده آن حضرت ولیّ عصر ارواحنا‌له‌الفدا، تمام سکنات، حرکات و نیات ما را می‌بینند وکسانی که در این مسیر، ظرفیت خود را به درستی نشان دهند، نگه می‌دارند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران قم توصیه کرد: خوب درس بخوانید و قدر این موقعیت را بدانید که این دوران تکرار نمی‌شود. اگر شما قابلیت خود را نشان دهید، خداوند که فاعلیت خود را دارد و جواد علی الاطلاق است، ما را فراموش نمی‌کند.

حیدری مجد در ادامه در مورد استفاده بهینه و مدیریت زمان جهت تبلیغ و پژوهش و غیره توصیه‌هایی به طلاب داشت.

لزوم ارتباط طلاب مراکز تخصصی با گروه‌های علمی، اداره پژوهش و اداره قرآن و حدیث

در ادامه جلسه سرکار خانم رویا باقری ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام، تقارن هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و پیشوای ششم و همچنین هفته دفاع مقدس را با آغازین روزهای آغاز سال تحصیلی به فال نیک گرفت و با استناد به روایت از امیرالمومنین علیه‌السلام که از شخصیت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله به عنوان اسوه یاد می‌کنند: «وَ لَقَد کانَ فی رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم کافٍ لَک فِی الاُسوَةٌ ... فتأس بنبیک الاطیب الاطهر فان فیه اسوه لمن تأسی ...».

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دو کتاب «سنن النبی» تألیف علامه طباطبایی و کتاب «پندهای امام صادق علیه‌السلام به رهجویان صادق» تألیف آیت الله مصباح یزدی(ره) را به طلاب معرفی کرد و اظهار داشت: این دو کتاب بسیار کاربردی است و خواندن آن را به طلاب پیشنهاد می‌کنم.

باقری در ادامه به قسمتی از کتاب «سنن النبی» اشاره کرد و افزود: امام حسن مجتبی علیه‌السلام از هند بن ابی هاله درخواست می‌کند از ویژگی‌های جدش برای او بگوید، چرا که بیان ویژگی‌ها موجب معرفت و شناخت و به دنبال آن ایجاد محبت و سپس الگو قرار دادن محب است و این گونه است که سالک راه صد ساله را یک شبه طی می‌کند.  هند بن ابی هاله که در گزارش‌ها از او به عنوان «وصاف النبی» یاد شده یکی از ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله را عفو و صفح می‌داند؛ «کان رسول الله یعفو و یصفح» و تاکید به تفاوت عفو و صفح نمودند که صفح بالاتر از عفو است، یعنی بخششی که هیچ اثری  از آن در وجود شخص یافت نمی‌شود.

وی در ادامه به ساختار تحصیلات تکمیلی و امکاناتی که در این بخش از مجموعه وجود دارد، اشاره کرد و به طلاب توصیه کرد: در دوران تحصیل، ارتباط با مراکز تخصصی، گروه‌های علمی، اداره پژوهش و اداره قرآن و حدیث را جدی بگیرید تا  در تعامل مستمر، آسیب‌ها و خلا‌ها شناسایی و رفع شود.

جدی گرفتن قوانین و مقررات آموزشی، برنامه ریزی و مدیریت زمان، مهارت جمع میان خانواده و درس، توجه جدی به مباحثه و ارتقای علمی، بالا بردن اعتماد به نفس و تمرین در همین کلاس‌های درس و توجه به مسائل تربیتی و تهذیب نفس از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵