برگزاری نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن»

حسین زاده

نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن» با حضور سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

برگزاری نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن»

 

نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن» با حضور سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن» از سوی دفتر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور طلاب برنامه کوثر در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با قرائت آیاتی از قرآن مجید شروع شد، سرکار خانم خدیجه حسین‌‎زاده سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گزارش اجمالی از تأسیس اداره نخبگان در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ بیان کرد.

سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، وظایف اداره نخبگان را در سه بخش شناسایی، حمایت و ارتقاء، رصد و پایش در مسیر نخبگی طلاب از مستعدین تا برگزیدگی را مطرح نمود.

حسین زاده در عرصه شناسایی طلاب استعداد برتر افزود: دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی (شرط معدل، شرط سنی و انجام مصاحبه علمی و شخصیتی) برای طلاب در نظر گرفته می‌شود و طلاب سطح دو، دو بار مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی گفت: برای طلاب کوثر، مصاحبه علمی و شخصیتی که انجام می‌شود، مورد تأیید اداره نخبگان است و این مصاحبه‌ها در کارگروه اداره نخبگان و کمسیون مرکز نخبگان حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت طلاب به مستعدین الف و ب، نخبگان و برگزیده‌ها تقسیم می‌شوند.

سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به عرصه حمایت، تصریح کرد: با توجه به نوع شناسایی، طلاب از دو دسته حمایت‌های مادی و معنوی از قبیل دو برابر شدن بن هدفمندی طلاب، اردوهای زیارتی، وام رایانه، کمک هزینه‌های تحصیلی و سایر مزایا برخودار خواهند شد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: برای اینکه طلاب از حمایت برخودار شوند، مرکز امور نخبگان حوزه موظفی‌هایی را برای طلاب در عرصه‌های مختلف تعریف کرده است.

وی در عرصه رصد و پایش، عنوان کرد: طلاب سطح دو برای تداوم نخبگی لازم است اُفت معدل نداشته باشند، موظفی‌های خود را انجام دهند و همه آنها را در سامانه https://monh.ir/ بارگذاری کنند.

در پایان جلسه، طلاب سؤالات خود را مطرح کردند که به این سؤالات پاسخ داده شد.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵