به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در بازدید از بخش های مختلف سخت افزاری، شبکه و نرم افزاری دفتر فناوری اطلاعات، ضمن آگاهی از روند فعالیت این بخش، از همکاران فعال در این واحد قدردانی کرد.
وی تلاش جهادگونه همکاران در بخش های مختلف را در ایام کرونا را ستودنی دانست و گفت: هرچند برای مواجهه با وضعیت بهداشتی در شرایط کرونا، برنامه ریزی های مختلفی بر اساس چند سناریو صورت گرفت، ولی اگر تلاش های شبانه روزی همکاران نبود این برنامه ریزی ها به ثمر نمی نشست.
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تغییر رویکرد آموزشی از حضوری به غیر حضوری در مدت کمتر از 10 روز، برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم به صورت مجازی و برگزاری موفق آزمون ورودی با حضور حدود 5 هزار داوطلب را نتیجه این زحمات دانست و گفت: ما معتقدیم صاحب این بیت، حضرت زهرا علیهاالسلام مزد این تلاش ها را خواهد داد و ما نیز بر اساس وظیفه خود از همکارانی که در این مدت تلاش کردند قدردانی خواهیم کرد.
در ادامه مهندس حسن آمره ئی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این بخش برای برگزاری موفق آزمون ورودی ارائه کرد.
مدیر کل فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پشتیبانی از آزمون برخط ورودی در سه لایه برنامهریزی و اجرا شد که شامل تیم پشتیبان آزمون، تیم پشتیبانی فنی و تخصصی فناوری اطلاعات و تیم پشتیبانی مدیریتی در شرایط خاص بود، گفت: پس از نزدیک به سه ماه برنامهریزی و اقدامات زیرساختی، فنی و محتوایی نخستین آزمون برخط پذیرش در مقاطع ۲ و ۳ و بازپذیری در ایران و سایر نقاط جهان با شرایط مطلوب و بدون مشکل خاصی برگزار شد.
وی افزود: در راستای تامین شرایط برگزاری این رویداد مهم در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساختها و هماهنگیهای مورد نیاز در برگزاری آزمون، اقدامات مختلفی صورت گرفت که از جمله آن میتوان به تامین زیرساختهای شبکهای، ارتباطات اینترنتی و سختافزارهای ذخیرهسازی و پردازشی مورد نیاز جهت برگزاری آزمون اشاره کرد که به صورت چند لایه در نظر گرفته شده بود و از حیث اطمینان و پایداری در بالاترین سطوح ممکن قرار داشت.
آمرهئی به اقدامات زیرساختی در حوزه نرم افزاری و سامانه آزمون پذیرش اشاره کرد و گفت: در این بخش از بهروزترین ابزارهای برگزاری آزمون و در سطح بالای امنیت، سرعت و پاسخگویی با حجم بالای شرکت کنندگان به صورت همزمان استفاده شد و این سامانه و تمهیدات نرم افزاری در نظر گرفته شده، تمامی تستهای کنترلی را با موفقیت، پشت سر گذاشت که نتیجه آن برگزاری آزمونی با کیفیت، امن، پایدار و با سرعت واکنشی مطلوب بود.
وی همچنین به اقدامات پشتیبانی در سطوح فنی، زیرساختی و پاسخگویی در روز برگزاری آزمون به داوطلبان محترم اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بستر پاسخگویی تلفنی مبتنی بر تلفن اینترنتی (VOIP) با شماره ۳۱۷۶۸ برای سهولت ارتباط داوطلبان با تیم پشتیبان آزمون، ایجاد بستر پاسخگویی مبتنی بر چت آنلاین در صفحه سامانه آزمون برای سهولت ارتباط داوطلبان با تیم پشتیبان آزمون، استقرار تیم ۱۵ نفره پشتیبانی تلفنی از خواهران آموزش دیده جهت سهولت و سرعت در پاسخگویی به مشکلات احتمالی داوطبان، استقرار تیم ۱۵ نفره پشتیبانی چت آنلاین از بین خواهران آموزش دیده جهت سهولت و سرعت در پاسخگویی به مشکلات احتمالی داوطبان، استقرار تیم متخصص فناوری اطلاعات جهت رصد و پشتیبانی فنی آزمون و استقرار تیم تصمیمگیر مدیریتی در شرایط خاص جهت مدیریت اتفاقات کلان حین آزمون از جمله فعالیتها و پیشبینی تدابیر لازم برای برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا به صورت برخط بود.
نظرات