پیام مدیریت جامعه الزهرا در انتشار سال نامه سال 1397

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كَالسّائرِ عَلى غَيرِ الطَّريقِ و لا يَزيدُهُ سُرعَةُ السَّيرِ إلاّ بُعدا .

 كسى كه بدون بينش عمل كند، همچون كسى است كه در بيراهه رود، چنين كسى هر چه تندتر رود، از راه دورتر می‌افتد.

(اصول کافی-جلد1-صفحه43)

انقلاب شکوهمند اسلامی به فضل الهی و در پناه وجود مبارک و دعای خیر امام عصر عَجّل الله تَعالی فرجَه الشَّریف و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و هدایت­های مراجع عظام تقلید دامت برکاته، و همت صاحب­نظران، اندیشمندان، اساتید و دانش‌پژوهان حوزوی و دانشگاهی برای دستیابی به آرمان­ها و اهداف بلند خود تلاش کرده و در استقرار تمدن اسلامی می­کوشد. بی‌تردید دستیابی به این اهداف والا و ارجمند بدون شناخت وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب و تعیین گام‌های رسیدن از این وضعیت بدان آرمان مقدس امکان‌ناپذیر است. و در این مسیر مقدس هر مجموعه کوچک و بزرگ وظیفه دارد به‌طور مستمر و متوالی با بکار بستن معیارهای دقیق علمی وضعیت خود را ارزیابی و اهداف بلند خویش را رصد و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی‌های مختلف در ابعاد سالانه و میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند.

خدای مهربان را بی‌حد و بی‌عدد ستایشگر و سپاس گذاریم که به مجموعه فاخر جامعه الزهراء(سلام‌الله علیها) توفیق داد تا ضمن ترسیم چشم‌انداز و تصویب اسناد بالادستی برای برنامه‌ریزی در مقاطع مختلف اقدام نماید. و در اولین گام شناخت و ارزیابی دقیق وضعیت موجود را وظیفه خود دانسته و به‌طور سالانه با به‌روزرسانی ضوابط و معیارها و دقت در ارائه اطلاعات و آمار سالانه خود همراه با مقایسه با سنوات گذشته به پیشگاه رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام تقلید و همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه و مسئولین بزرگوار حوزوی و کشوری عرضه کند. خاضعانه کمبودها و آسیب‌های خود را بشناسند و بپذیرند و در رفع آن بکوشند و خاشعانه با نهایت ذلت در برابر خدای مهربان بر همه توفیقات و تلاش‌ها، پیشانی شکر و جبهه سپاس بر زمین بساید و به‌صراحت اعلام کند « و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب »

اینک آنچه پیش روی

شماست آمار و اطلاعات کلان‌سال‌های 1393 تا 1397 هست که به پیشگاه اندیشه و فکر شما ، برای نقد و نظر و پیشنهاد و راهنمایی جنابعالی عرضه شده است. امیدواریم خدای متعال آنچه را انجام پذیرفته است به کرم خویش به بهترین وجه بپذیرد و آنچه کاستی و نقص است به جود خویش جبران نماید و آنچه موردنیاز آینده ماست به فضل عمیم و عنایت خود ما را بهره‌مند سازد « انه علی کل شی قدیر و بالاجابه جدیر »

یادآور می‌شوم آنچه انجام پذیرفته است در شرایطی بوده است که تضییقات مالی و تنگناهای بودجه‌ای و مشکلاتی بزرگ را بر سر راه عملی ساختن اهداف و برنامه‌ها به وجود آورده بود ولی عنایت حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) که این مجموعه مفتخر به نام مبارک ایشان است این فرصت را فراهم آورده که کاهش درآمد همراه با افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌ها باشد تا روشن شود که این‌همه نه از توان و تلاش ما که از برکات و جلوات کوثریه حضرت سیده النساء (سلام‌الله علیها) است .

در پایان ضمن تشکر فراوان از همه عزیزان همکار در انجام مأموریت‌ها و تلاش ویژه از همکاران دفتر برنامه‌ریزی در فراهم آوردن این سند، با اشتیاق پذیرای نظرات فرهیختگان دانشمند می‌باشیم « وآخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی

                                                                                                                     مدیریت جامعه الزهراء (سلام‌الله علیها)

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱