پیام مدیرکل دفتر برنامه ریزی در انتشار سالنامه آماری 1396

002-Leader-end-97

بسم الله الرحمن الرحیم

امام على(ع): «قِوامُ العَيشِ حُسنُ التَّقدِيرِ و مِلاكُهُ حُسنُ التَّدبيرِ؛ پايدارى زندگى به حسن برنامه‌ريزى و ماندگاری آن، به حسن مديريّت است».

۲۰۱۸۰۱۲۸_۱۶۵۳۴۸شهر قم به‌عنوان مرجع عالم تشییع، طی قرن‌های متمادی پرچم‌دار پیشرفت و توسعه فرهنگ ناب محمدی بوده و در راستای رسالت سنگین حوزه‌های علمیه، جامعه الزهراء به عنوان بزرگترین مرکز علمی حوزه­ای خواهران نقش مهمی در تربیت طلاب خواهر و استقرار نظامات اجتماعی و تمدن اسلامی ایفا نموده است.

در دنیای پرتغییر کنونی و سرشار از نیازهای نو به نو شونده، و در عصر نوین حیات فکر و تمدن اسلامی که در مواجه با مسایل راهبردی جدید است، بی‌شک مهم‌ترین وظیفه مدیران اتخاذ تصمیم صحیح و به‌موقع می‌باشد. امروزه تصمیم‌گیری بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق، امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ «آمار و اطلاعات»، از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین ابزارها و نیاز‌های مدیران، در هر سازمان است.

پیگیری و ثبت دقیق آمار و اطلاعات به‌منظور انجام وظیفه‌های مدیریتی با رویکرد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارزیابی، تصمیم‌گیری و اعمال ابزارهای نظارتی، نقش تعیین‌کننده‌ای‌ در تحقق مأموریت‌ها، راهبردها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌ها و درنهایت، دستیابی به اهداف و پویایی هر نهاد و سازمان‌ دارد.

با درک ضرورت‌های فوق و با توجه به نقش کارآمد آمار در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، مفتخریم در سومین سال متوالی برای سال 1396، کتاب کلیات سالنامه آماری با حوزه‌های موضوعی مختلفی نظیر آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، تربیتی، پژوهشی و ... تهیه و ارایه نماییم.

نقطه برجسته و مهم سند پیش روی، قرار دادن اطلاعات کلان و مهم سالهای 1393 تا 1396 در کنار یکدیگر و به تصویر کشیدن روند تغییرات آماری در حوزه‌های مختلف در کنار هم می­باشد.

شایسته است از حمایت‌ها و هدایت‌های مدیر محترم جامعة‌الزهراء(س) حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سید محمود مدنی و همکاری صمیمانه، دقت نظر و مشارکت معاونان، مدیران کل و سایر رؤسای واحد‌های مختلف جامعه که نقش ارزنده ای در تولید و ارایه اطلاعات آماری داشته، کمال تشکر و قدردانی را دارد. همچنین از مساعی و تلاش صادقانه همکاران مجموعه خلیق و خدوم گروه آمار و اطلاعات دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی در تهیه  و تدوین سند حاضر سپاس­گذاری می­نماییم.

 

من الله التوفیق

سعید شایان پور

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵