کتاب «مخاطب‌شناسی» منتشر شد

کتاب مخاطب شناسی 2

کتاب «مخاطب شناسی»، هشتمین کتاب از روش شناسی سخنرانی دینی به قلم مسعود سلمه‌ای از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «مخاطب شناسی»، هشتمین کتاب از روش شناسی سخنرانی دینی به قلم مسعود سلمه‌ای و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کلیات و تعاریف، انواع مخاطب، مخاطب شناسی در قرآن، مخاطب شناسی در علوم حوزوی، مخاطب سالاری یا مخاطب محوری؟، وظیفه سخنران نسبت به مخاطب، مخاطب خاص (۱)، مخاطب خاص (۲)، مخاطب عام، شخصیت و جنسیت، ویژگی های مخاطب نوجوان، ویژگی های مخاطب جوان، ویژگی های مخاطب میانسال و کهنسال، مخاطب فهمی (۱)، مخاطب فهمی (۲) و شیوه های مخاطب شناسی، شانزده درس و سرفصل این کتاب است.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز در تقریظی برای این کتاب نوشته است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

کتاب حاضر که به خامه فاضل گرانمایه جناب مستطاب حجت‌الاسلام آقای مسعود سلمه‌ای سلمه‌الله انتشار می‌یابد، اثری ارزنده و در خور تحسین و ستایش است و باید از پدید آورنده آن تشکر کرد. حقیقت آن است که مخاطب‌شناسی از مهم‌ترین مبادی و عناصر تبلیغ کامیاب بشمار می‌آید و دامنه آن بسیار گسترده و احاطه بر آن بسیار دیریاب است. مخاطب‌شناسی هم علم است و هم فن و هم مهارتی دقیق. این مقوله مهم وابسته به علوم و دانش‌های گوناگون و نیز به شناخت روح زمانه و تحولات اجتماعی و بسی از مسائل روانشناختی و تفاوت‌های فردی است. تبلیغ راهبردی و اثرگذار در گرو بسط دانش مخاطب‌شناسی است و این اثر، گامی در این راستا بشمار می‌آید و باید گسترش و عمق یابد.

والله ولی التوفیق

اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵