بازدید مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها از مدرسه دارالزهرا سلام‌الله‌علیها تایلند

بازدید مدیر جامعه الزهرا از مدرسه الزهرا تایلند 2

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از مدرسه دارالزهرا سلام‌الله‌علیها در تایلند بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی با هیئت همراه از مدرسه دارالزهرا سلام‌الله‌علیها در جنوب تایلند بازدید کردند.

این مدرسه در شهر پاتالونگ واقع شده، مدرک این مدرسه مورد تایید و حمایت دولت تایلند است و از سن دبیرستان تا دروس آکادمیک و حوزوی را در کنار هم آموزش می‌دهد.

هیئت جامعه الزهرا با استقبال گرم مسئولان، اساتید، طلاب و دانش آموزان این مدرسه مواجه شدند، دختران دبیرستانی صف کشیده بودند و با دسته گل به میهمانان خوش آمد گفتند.

در این بازدید، ابتدا جلسه ای با حضور اساتید و مدیران مدرسه برگزار شد که طی این جلسه گزارشی از عملکرد مدرسه در قالب چند کلیپ ارائه شد.

پس از آن، سرکار خانم سیده زهره برقعی به سخنرانی پرداخت و ضمن با ابراز خرسندی از حضور در میان شیعیان تایلند، عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، فرهنگ اسلامی را با انقلاب اسلامی زنده کردند و در ادامه انقلاب اسلامی به دنیا صادر شد.

لزوم تلاش مسلمانان در جهت پیشرفت علمی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روایت «العِلمُ سُلطانٌ، علم اقتدار می‌آورد»، تصریح کرد: علوم مختلف باید به مسلمانان جدید آموزش داده شود.

برقعی با اشاره‌ به «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى»، گفت: با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام باید در این مسیر تلاش کنیم تا جایی که دانشمندترین افراد در میان هر جامعه ای از قشر مسلمان باشد و مسلمانان در علوم مختلف مانند جامعه شناسی، نجوم، اقتصاد و غیره حرف اول را بزنند و محل رجوع دیگران شوند.

وی تصریح کرد: در دنیای هوش مصنوعی بر اساس نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، نباید فقط از هوش مصنوعی استفاده کرد، بلکه باید تکنولوژی را به دست گرفت و راهبری نمود.

جهان باید پذیرا و آماده ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به حضور فعال مسلمانان در تایلند، اظهار داشت: مجاهدت در فرهنگ، از جنگ نظامی سخت‌تر است و شما باید ارزش خود را بدانید و به اسلام خدمت کنید.

برقعی با بیان اینکه جهان باید پذیرا و آماده ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد، تأکید کرد: هر گامی برای فرزندانتان بر می‌دارید، آنان را برای سربازی امام زمان ارواحنا له الفداء آماده می‌کنید.

وی با بیان اینکه عدالت باید در این دنیا حاکم شود، یادآور شد: اگر قرار است در حکومت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف امنیت حاکم شود، ما باید در این راستا تلاش کنیم، مانند همایش عظیم پیاده روی اربعین که مردم عراق با تمام وجود به زائران حسینی خدمت می‌کنند، این یعنی جهان برای ظهور آماده می‌شود؛ اما مهم این است که بدانیم ما در این مسیر چه نقشی داریم و برای رسیدن به هدف برنامه ریزی کنیم.

اهمیت تأثیرگذاری بانوان در جامعه / لزوم برنامه ریزی برای بانوان جامعه

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه ضمن قدردانی از اساتید این مدرسه به جهت آشنایی دانش آموزان و طلاب با معارف و تفکر اسلامی، گفت: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دوره‌های آکادمیک هدفمند از مهدکودک تا مجتمع آموزشی، حوزه علمیه و دانشکده هدی وجود دارد و در بخش حوزوی هم از دوره مقدماتی تا سطوح عالی برگزار می‌شود.

برقعی بیان داشت: اگر قرار است در جایی تغییر و تحول باشد، مهم‌ترین تاثیرگذاری از بانوان است، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می‌رود؛ بنابراین ما باید برای بانوان برنامه داشته باشیم و در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به لطف مقام معظم رهبری چنین برنامه ای وجود دارد.

تشریح برخی فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

وی در ادامه به فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و افزود: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، پژوهشگاه مطالعات اسلامی فعالیت دارد تا طلاب بتوانند بعد از فارغ التحصیلی پژوهش‌های مسئله محور انجام دهند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت ویژه بانوان سراسر دنیا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی این دوره‌ها را به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌کند.

وی همچنین به برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و غیره در این مؤسسه علمی حوزوی اشاره کرد و با اشاره به فعالیت سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برای طلاب خوابگاهی، گفت: مسئولان سرا مادرانی هستند که آغوش گرمشان برای دختران باز است.

برقعی در پایان آمادگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را برای تعامل با نهادهای ملی و بین المللی اعلام کرد.

لزوم نیازسنجی دقیقی در جامعه / انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مدرسه دارالزهرا سلام‌الله‌علیها

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد بنکدار مدیرکل دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، بر لزوم تربیت اساتید بانو برای تربیت بانوان تأکید کرد و اظهار داشت: شما اساتید برای کمک به بانوان جامعه باید به علم و تقوا مجهز شوید.

وی تصریح کرد: ما باید نیازسنجی دقیقی در جامعه داشته باشیم و با همت و مجاهدی گام‌های مؤثری در جهت نشر معارف اسلام برداریم.

در ادامه برنامه‌های هیئت اعزامی، تفاهم‌نامه همکاری بین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مدرسه دارالزهرا سلام‌الله‌علیها منعقد شد و به موجب این تفاهم‌نامه، آموزش زبان فارسی، اعزام طلبه، دوره‌های کوتاه مدت، کارگاه‌های دانش افزایی و غیره به تفاهم دو طرف رسید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵