بازدید مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از معبد وات آرون

معبد آرون

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه از معبد وات آرون تایلند بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه در حاشیه برگزاری گردهمایی دانش آموختگان جنوب شرق آسیا که در تایلند و اندونزی برگزار می‌شود، از معبد وات آرون بازدید کردند.

معبد وات آرون در محله وات چانگ در غرب رودخانه چائو پرایا قرار گرفته است. معبدی رنگی به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه در کنار آب واقع شده است. با توجه به اینکه این معبد به معبد وات فو نزدیک است می‌توانید همان روز از هر دو معبد بازدید کنید.

نام دیگر این معبد، معبد سپیده دم temple of the dawn است، زیرا در هنگام غروب آفتاب و شب زیبایی خاص و دلربایی دارد. ارتفاع معبد وات آرون بیشتر از ۷۰ متر است و منار مخروطی معبد وات آرون بسیار زیباست. نمای بیرونی معبد آرون نیز کاشی، سرامیک و شیشه‌های رنگی است که طبق الگوهای خاصی استفاده شده اند.

با بالا رفتن از پله‌های معبد وات آرون می‌توانید به بالاترین نقطه بروید. وقتی به بالاترین پله‌های پرشیب رسیدید به راحتی می‌تواند رودخانه چائوپرایا Chao Phraya River و کاخ بزرگ Grand Palace و معبد وات فو Wat Pho را ببینید.

همچنین در طول مسیر، انواع مجسمه‌های حیوانات مختلف و سربازان چینی را خواهید دید. البته بعد از پیاده روی نسبتا طولانی می‌توانید وارد سالن اصلی معبد وات آرون شوید، در همان ابتدا می‌توانید مجسمه طلایی بودا golden Buddha را ببینید، برروی دیوارهای داخلی معبد نیز نقاشی‌های زیبایی به چشم می‌خورند. این معبد به دلیل محل عبادت بوداییان بااهمیت است.

نقل است در سال ۱۷۶۷ پادشاه تاکسین بعد از مبارزه و هنگام طلوع خورشید به این معبد می‌آید. دقیقا زمان ورود وی به این معبد هنگام اتمام طلوع خورشید بوده است که بعد‌ها اسم این معبد به سپیده دم تغییر داده شد و این معبد حاوی مجسمه‌های بوداها و مجسمه زمردین بود.

در بین سال‌های ۱۸۲۴ تا ۱۸۵۱ در زمان سلطنت رامای سوم نیز فضای معبد گسترش داده شد و مناره‌ها مرمت شدند. در زمان‌های قدیم، کشتی‌های زیادی در رودخانه چائو فرایا بالا و پایین می‌رفتند و هنگامی که تاجران و دریانوردان به اسکله نزدیک می‌شدند رو به معبد قدیمی تعظیم می‌کردند.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵