کتابخوانی با طعم اساتید

00

همزمان با اعیاد بزرگ قربان و غدیر و دهه پربرکت امامت و ولایت، کتابخانه در برنامه جدید خود پویش کتابخوانی با طعم اساتید را کلید زد. در این برنامه نماینده کتابخانه به صورت حضوری با افراد مطرح و شاخص جامعه الزهرا(سلام الله علیها) مانند مدیر، معاونین، مدیران گروه های علمی تربیتی و پژوهشی و سایر اساتید مصاحبه می کند. در این مصاحبه به معرفی کتاب های تاثیرگذار در زندگی فرد مصاحبه شونده، معرفی کتب مناسب برای اوقات فراغت طلاب و کارکنان جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و معرفی کتاب های مناسب برای زندگی طلبگی از دید مصاحبه شونده پرداخته خواهد شد.

در راستای این برنامه در تاریخ 1403/03/30 با مدیر محترم جامعه الزهرا سلام الله علیها مصاحبه ای انجام شد.

 

مدیر محترم جامعه الزهرا سلام الله علیها سرکار خانم برقعی در پاسخ به این سوال که تاثیرگذارترین کتابی که در طول زندگیشان مطالعه کردند چه کتابی است فرمودند: بهترین و تاثیرگذارترین کتاب قرآن و کتاب های دعا است. در ادامه ایشان فرمودند: کتابهایی که جنبه معرفتی دارند مثل شرح دعای سحر و سر الصلوه امام خمینی (ره) و رساله لقاءالله میرزا جواد ملکی تبریزی از بهترین کتابهایی بوده که مطالعه کرده اند و هم اکنون کتابی از رهبر معظم انقلاب با موضوع سیاستگذاران در دست مطالعه دارند.

سرکار خانم برقعی فرمودند طلاب برای مطالعه خود باید در 4 زمینه برنامه ریزی داشته باشند و به مطالعه بپردازند. اول بحث تفسیر، دوم بحث اخلاقی، سوم بحث اعتقادی و چهارم آشنایی با مسائل روز می باشد. در بحث آشنایی با مسائل روز ایشان به طلاب توصیه نمودند حتما کتاب های مقام معظم رهبری دام ظله العالی را مطالعه کنند و با بحث های تاریخ، تاریخ معاصر و تاریخ بین الملل آشنا باشند. در پایان ایشان توصیه کردند مطالعه زندگینامه بزرگان می تواند در زندگی افراد بسیارتاثیرگذار باشد و مطالعه این کتابها مفید است.

 

اداره کتابخانه/ فاطمه فراهانی

 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱