محفل «غدیر» با رویکرد قرآنی و مهدوی در جامعه الزهرا برپا شد

محفل غدیر

محفل «غدیر» با رویکرد قرآنی و مهدوی با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، مدیران، اساتید، طلاب و کارمندان در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، محفل «غدیر» با حضور سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، مدیران، اساتید، طلاب و کارمندان این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی قاری ممتاز کشور به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه، آقای میرجعفری مداح اهل بیت علیهم‌السلام اشعاری را در مدح و رثای حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام سرود.

در این مراسم، برنامه‌ها با رنگ و بوی قرآنی برگزار شد و مجری برنامه سوالاتی را برگرفته از آیات قرآن کریم مطرح کرد که شرکت کنندگان به سوالات پاسخ می‌دادند و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، جوایزی را به شرکت کنندگان اهدا کرد.

در این محفل معنوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی استاد حوزه و کارشناس مهدویت حضور داشت و به اهمیت غدیر و مسئله مهدویت اشاره و تصریح کرد: دغدغه ما از غدیر تا مهدویت، شناساندن امام حیّ است و ما باید نسبت به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف معرفت کسب کنیم.

این کارشناس مسائل مهدویت تأکید کرد: علت مظلومیت امام علی علیه‌السلام، بی معرفتی مردم نسبت به جایگاه ولیّ خدا در جهان بود.

وی با بیان اینکه جهان خلق شده تا انسان خلق شود و انسان خلق شده تا با انجام اعمال اختیاری به کمال برسد، خاطرنشان کرد: رسیدن انسان به کمال بر وجود حجت الهی در هر زمان متوقف است و اگر حجت خدا نباشد، انسان به کمال نمی‌رسد و اگر انسان به کمال نرسد، خلقت انسان و در نتیجه خلقت جهان زیر سوال می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی بیان داشت: طلاب که در مسیر سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند، در مسیر تحقق فلسفه خلقت گام برمی دارند.

وی با تصریح بر اینکه امروز مهدویت در نظام آموزشی مهجور واقع شده است، گفت: امامت در اصول دین ما است و ما وظیفه داریم نسبت به حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف معرفت داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر معرفت کسب کنیم فرق نمی کند ظهور را درک کنیم یا نه؛ عنوان کرد: ما نسبت به ولیّ خدا وظیفه داریم و باید معرفت داشته باشیم. معرفت یعنی امام زمان برای ما اصل و اولویت باشد، معرفت به معنای درک جایگاه ولیّ خدا در هستی و و درک جایگاه خود نسبت به حضرت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی یادآور شد: شعب ابی‌طالب بزرگ ترین تحریم اقتصادی را داشت، اما از شعب ابی‌طالب، حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بیرون آمد. اگر معرفت باشد، در سخت ترین شرایط، شخصی چون حضرت خدیجه تربیت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در هر جایگاه برای گسترش فرهنگ مهدویت گام بردارید، به مراحل شناخت و معرفت مهدوی اشاره کرد و گفت: ما سه مرحله دانش، بصیرت و رفتار مهدوی را باید در مسیر مهدوی طی کنیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی بر موضوع انتخابات و انتخاب اصلح تأکید داشت و اظهار امیدواری کرد که فردی اصلح و مورد مرضی خداوند و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در انتخابات پیش رو برگزیده شود.

در ادامه این محفل، ورزش زورخانه ای با حضور سه ورزشکار نوجوان و با توسل به حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام برگزار شد که با تشویق شرکت کنندگان روبرو بود.

سرکار خانم عاطفه جوشقانیان، طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از شاعران برجسته کشوری است و چند بار توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را داشته است، در مراسم حضور یافت و اشعاری را در وصف پدر و شهید رئیسی سرود.

در پایان مراسم، اساتید، طلاب و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نزد سرکار خانم برقعی رفتند و عید سعید غدیر را به ایشان تبریک گفتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱