فراخوان ثبت نام طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری ویژه خواهران طلبه ساکن استان قم

سیر مطالعاتی شهید مطهری

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین حسین تهرانی، روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر به آغاز ثبت نام طرح سیرمطالعاتی شهید مطهری، اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به همت اداره کل امور فرهنگی ویژه خواهران طلبه حضوری و غیرحضوری ساکن استان قم برگزار می شود و ان­شاءالله درآینده طرح هایی ویژه طلاب غیرحضوری، مبلغین، دانش آموختگان و ... در  سایر استان ها نیز معرفی و ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیها السلام تصریح کرد: انتظار می‌رود دانش پژوهان بعد از گذراندن این دوره به آثاری از جمله، تقویت ایمان و وابستگی به دین، مواجهه صحیح با آموزه‌های اسلامی، کسب توان‌مندی لازم در دفاع از آموزه های دینی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز فرهنگی و فعالیت های تبلیغی، به‌ دست‌آوردن شجاعت اندیشه ورزی و آزاد‌اندیشی دست یابند.

وی هدف از برگزاری این طرح، ترویج نهضت کتابخوانی، مطالعه و مباحثه، تقویت تفکر و نشر اندیشه‌های متعالی ناب اسلامی در سطح حوزه های علمیه، جهت دهی و ساماندهی مطالعات خواهران طلبه در اوقات فراغت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسملین تهرانی با توجه به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با علما و روحانیون در سال 1383 «من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه‌ى طلاب و همه‌ى اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ (رضوان اللّه علیه) گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ .... در آثار ایشان این رشحه‌ى معنوى، توحیدى و سلوک کاملًا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه‌ى آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه‌ى حوزه‌ى علمیه‌ى قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتابهاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود ..... مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید»، شرکت در  این طرح  را برای طلاب ضروری برشمرد.

تهرانی با اشاره به زمان و نحوه ثبت نام در این طرح، یادآور شد: زمان ثبت نام از تاریخ 29 خرداد تا 1 تیرماه می باشد که طلاب می تئوانند از ازطریق مراجعه حضوری به اتاق اندیشه مطهر واقع در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی یا مراجعه سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها، سامانه ها، سامانه فرهنگی به آدرس https://farhangi.jz.ac.ir   ثبت نام کنند.

وی گفت: جلسه توجیهی طرح مطالعاتی شهید مطهری ویژه طلاب ثبت نام شده در تاریخ 6 تیرماه 98 از ساعت 11:30 الی 13 برگزار می شود که در این نشست کلیاتی از طرح منظومه فکری استاد مطهری و شیوه برگزاری این طرح تبیین می شود.

تهرانی در آخر افزود: راههای ارتباطی ما با شما جهت دریافت پیشنهادات، انتقادات، طرح، ایده و... از طریق تماس با شماره 32112434 و 32112357 امکان پذیر می­باشد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱