تربیت فرزندان وابسته !!!

فرزندان وابسته

چگونه فرزندانی کاملاً وابسته به والدين تربیت کنیم؟!

اگر می خواهید فرزندتان در آینده کاملاً متکی به شما باشد و به هیچ عنوان اختیار و اراده ای از خود نداشته باشد، توصیه های زیر به شما کمک می کند تا فرزندان وابسته پرورش دهید :

1- حتما خودتان برای فرزندتان لباس بخرید و به هیچ وجه نظر او را جویا نشوید. مگر فرزند حتی اگر 25 سال هم داشته باشد می داند چه لباسی مناسب او و شخصیت خانوادگی اش است؟ مسلماً نمی داند و شما فقط قدرت تشخیص دارید.

2- نگذارید بدون اجازه شما حتی آب بخورد برای کوچکترین کارها باید از شما اجازه بگیرد.

3- چنانچه به هر دلیلی از یکی از دوستانش خوشتان نیامد او را از این دوستی منع کنید (ممکن است دلیل شما بیکار بودن دایی کوچک او باشد.)

4- در زمان انتخاب رشته تحصیلی به علاقه و استعداد فرزندتان کاری نداشته باشید، این شمایید که تصمیم گیرنده اصلی هستید و فرزند شما قدرت تشخیص و انتخاب صحیحی ندارد، بهتر است رشته ای را که شما دوست داشتید اما به آن نرسیدید را انتخاب کنید چون فرزند شما وسیله تحقیق آرزوهای شماست.

5- از وضعیت ظاهری اش ایراد بگیرید و چنانچه خودش چیزی انتخاب کرد و خرید، آن قدر ایراد بگیرید تا دیگر جرأت نکند بدون حضور شما خرید کند.

6- هر از چند گاهی اتاقش را بگردید.

7- گهگاهی به او گوشزد کنید که اگر شما نبودید او متولد نمی شد و به این سن نمی رسید و باید خواسته های شما را برآورده سازد.

8- از طریقه احوال پرسی او با دیگران به گونه ای ایراد بگیرید که بار دیگر نتواند احوالپرسی کند و دست و پایش را گم کند.

9- به هیچ عنوان نظرات او را نپرسید و چنان چه زمانی نظر خوبی داد آن را رد کنید اما بعدا پنهانی استفاده کنید و نتایج خوب آن را به نبوغ خود ربط دهید.

10- تا می توانید او را با دیگران مقایسه کنید به خصوص فرزند همسایه یا فامیل.

11- چند روز یک بار به او بگویید که از داشتن چنین فرزندی شرمگین هستید و کاش اصلاً متولد نمی‌شد.

12- از کوچکترین رفتار او مثل غذا خوردن ایراد بگیرید.

13- به او اصلا اعتماد نکنید و نگذارید به خوابگاه برود؛ آن جا بدآموزی دارد و افرادی با فرهنگ های متفاوت زندگی می کنند که فرزندتان را تحت تاثیر قرار می دهند.

14- اگر می خواهد استقلال مالی داشته باشد، مثلاً می خواهد تدریس خصوصی کند؛ اصلا اجازه ندهید، فرزند باید زیر نظر والدین به خصوص پدر باشد و از نظر مالی به او وابسته باشد تا نتواند بر خلاف میل والدین صحبتی بکند. چه بهتر که به این بهانه که می خواهید فرزندانتان به هم نزدیک تر باشند، کاری راه اندازید تا بیشتر زیر نظر شما باشند و نتوانند بدون اجازه شما آب بخورند.

15- تا جایی که می توانید او را تحقیر کنید تا جرات ابراز وجود و اظهار نظر و انتقاد نداشته باشد.

16- این حس را داشته باشید که شما مالک فرزندان خود هستید و آنها همچون دیگر دارایی های شمایند و این حس را به آنها منتقل کنید.

17- زمانی که به پول نیاز دارند با منت و ناراحتی قبول کنید.

18- هیچ وقت به آنها نگویید دوستت دارم و اتفاقاً بگویید که در صورت نبودن آنها چه پیشرفت هایی می کردید و بودن آنها مانع شد.

19- او را مجبور به یادگیری مهارت هایی کنید که خودتان زمانی آرزویش را داشتید.

20- اگر فرزندتان حرفی زد که ناراحت شدید حتی اگر بر حق بود با او قهر کنید و جواب سلامش را هم ندهید.

21- در زمان ازدواج فرزندتان باز هم این شمایید که تصمیم می گیرید که چه کسی برایش مناسب است. حتی اگر به آن فرد علاقه ای نداشت او را مجبور به این ازدواج کنید و به حس او و کودک درونش، اهمیتی ندهید.

 با این ترفندها شما فرزندانی تربیت می کنید که از هر نظر به شما وابسته هستند و هیچ گونه اعتماد به نفسی ندارند و خیال شما از بابت داشتن همراهان و پرستارانی مادام العمر برای خودتان راحت است!

تهیه و تنظیم : مرکز مشاوره جامعه الزهرا (س)

اردیبهشت 1403

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱